torsdag 2 oktober 2014

Tur utan kor

Idag ger vi oss ut i duggregnet med bootsen på. Tack vare detta kan vi ta en för Cola ny väg, som till stor del består av grusväg. Hon känns extra pigg idag och föreslår flera gånger att vi ska takta, men är förvånansvärt lydig när jag säger nej till detta. Det blir istället flera galopper idag, både upp för backe och samlad galopp på plan väg. Hon sköter sig alldeles utmärkt och själv blir jag tacksam när jag märker att vi INTE behöver gå förbi några farliga kor-i-hage! Jag hade nämligen ingen aning om att närmaste grannen till stallet har gjort två TILL hagar åt sina kossor! Så nu finns det totalt tre hagar utspridda längs denna rundan! Man passerar två av dem på hemvägen. Nära.
Idag slumpade det alltså så att korna var i den tredje - som man passerar om man väljer en annan väg hem. Nära.

Hu ja. Jag vet vad jag har framför mig! En annan dag får vi ta en promenad dit bort och hälsa på vidundren. En ANNAN dag...
Cola äter ljudligt upp all mat idag och jag tvättar bootsen som blivit lite smutsiga. Hoppas de torkat till i morgon. En aning jobbigt att behöva tvätta ur dem efter varje gång! Men om smuts kommer på kardborrbanden, så går de väl inte att knäppa en vacker dag.

2 kommentarer :