lördag 25 oktober 2014

Över-brygga

Jösses vad blött det är! Uppifrån bara rinner det i en aldrig sinande ström och i hagen är det väldigt stor risk att stövlarna blir kvar där nere i djupet och man står på näsan, när man försöker ta sig ut till den lilla ön där hästarna står samlade runt foderbordet.
Det hade varit bra med en brygga som man kunde ta sig fram på, mellan foderbord och insläpp...
Jag tror faktiskt mer och mer att det är lervällingen som är orsaken till svullnaden på benen. Men det är lite bättre nu. Nästan, nästan som vanligt igen på vänster bak och på höger har det också minskat.

Jag har ut- och insläpp den här helgen. Det är mörkt och regnigt, så jag tar och väntar med att greja med Cola tills jag åker till stallet igen närmare insläpps-dags. Ja hon ska ju inte in, men de andra...
Hon fick ett nytt täcke igår, ett sånt där med en liten "ståkrage" eller vad man ska kalla det för. Mycket bättre, för då ligger det inte på mankammen och trycker. Sexhundra kronor kostade det, så sliter Roy sönder detta med nu, så syr jag ihop munnen på honom!!
Jag promenerar ju med henne varje dag och spolar benen med kallvatten och igår kväll smorde jag in med kylgel också. Sedan var det dags för vita benet, men då ville hon inte alls vara med längre. Men då tog jag ut henne på stallplanen och serverade hinken med kvällsmat - och då kunde jag tvätta benet så mycket jag ville medan hon stod och åt! :-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar