fredag 3 oktober 2014

Galopparbete

Idag rider vi hela banvallen ända bort till korsningen mot Åsen i trav och galopp, även om det blir ett antal avbrytningar för att försöka få till en vänstergalopp. Det blir rätt till sist, men hon fattar höger galopp nio gånger av tio.
Fotnot till mig själv: Ska träna på det i paddocken en annan dag.

Genom skogen på väg hem, blir det en massa nyttigt klivande över grenar och ris och att gå över stenbron med forsande vatten under vållar inga som helst tveksamheter. Sedan blir det lite mer trav och galopparbete innan vi är hemma och hon är så duktig!

Så är det maten... Madam har en benägenhet att äta med hela ansiktet varenda gång! Hinken vändes helt upp och ner även idag och hon verkade förvånad över att maten nu låg på backen. Jag öste i igen så gott jag kunde, medan hon passade på att torka av sig lite på mig...
Att ge henne mat är lite som att mata en halvårs bebis!


Sedan måste det såklart ätas lite av gräset utanför hagen innan hon kan tänka sig att gå in till de andra och matte står tåligt och väntar en stund. Väl inne i hagen, så kommer Pompe kärvänligt fram bakifrån och lägger huvudet äver min axel. Han är så söt! Tyvärr blev det ingen hinkmat över till honom idag.



3 kommentarer :

  1. Så duktig hon är😍 Och att äta med hela ansiktet har hon alltid varit bra på😜 Sakna lillasyster men det är skönt att läsa här att allt går bra och att ni gillar varandra😃

    SvaraRadera
  2. Så roligt att det går bra och att ni trivs ihop, Cola och du! /Siri

    SvaraRadera
  3. Jaa vi stortrivs tillsammans! :-) :-)

    SvaraRadera