lördag 20 december 2014

Tag plats!

I början efter att Cola kommit hit, så var ju hon lägst i rang tillsammans med Pompe. Även sedan det kom till nya hästar. Nu finns ju inte Pompe mer och jag är inte säker på vem som egentligen är lägst i flocken längre? 
Jag har ju nämnt att det är väldigt surt mellan alla hästar, sedan ett tag. Omgruppering på gång? Och även om Cola fortfarande är bundis med Mario, så fräser hon åt honom titt som tätt ändå.
Jag står och tittar när jag släpper ut henne i hagen efter ridturen. Hon rusar iväg mot de andra som står runt foderhäcken. I full trav med öronen slickade bakåt ränner hon raka vägen in emellan dem och tar plats och börjar äta! Hon fräser varnande då och då mot Roy som står ijämte, trots att han efter vad jag kan se, inte gjort något. Han står tyst kvar, men utan att protestera, vilket inte är likt honom.

Jag tror minsann att Lillstrumpa försöker klättra uppåt nåt snäpp! :-)

1 kommentar :

  1. Wow, tuff dam detta! Tigris vågar bara tuffa upp sig då hon är i trygghet i sin box! :) Skönt att det gick bra att sko. förresten!

    SvaraRadera