onsdag 24 december 2014

Julafton

Idag är det julafton och det firar vi med att tvätta benet med klorhexidin och sedan smörja med mjukgörande. Det går ju bra, men varför stå åt det hållet som matte binder upp mig, när jag kan stå åt andra?


Sedan masserar matte bogarna på mig, där som täcket skavt. Det är så skönt att jag inte kan hålla mig från att stöna lite. Men när hon sedan vill lägga på täcket igen, då säger jag ifrån! Snap, snap i luften mot täcke som läggs över bogarna... Som tur är, så begriper matte och jag slipper. Hon säger att hon inte tror att jag kommer att frysa ihjäl och att det inte ska regna i morgon. Det är tydligen sådant som hon kan bestämma. Regnet, menar jag. Täcket bestämmer jag om.
Innan jag får min julgröt, så ska det fotograferas också. Det är visst kutym med julhälsningar på foto, så okej då!
Men sedan blir det mums med morötter och lite annat gott, imnan jag ger mig ut i hagen igen.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar