lördag 27 september 2014

Sällskap

Idag får vi sällskap på turen. En kompis till matte får låna Roy och följer med oss ut och det är ju roligt!


Roy vill gärna visa sin uppskattning men oj vilka bakåtstrukna öron han får i gensvar, hi hi!


På väg hem piggnar Cola till så mycket att hon t om försöker föreslå ändring av gångart alldeles själv.
Sedan är det meningen att det ska bli lite mer fotografering, men eftersom ett finger tydligen råkar trycka på fel ställe en gång, så blir det en serie väldigt korta filmer istället. Upptäcker jag när jag kommer hem. :-)


Väl hemma blir det ett par bilder till i alla fall och sedan blir det lite hovträning igen. Att lyfta på dem alltså och hålla dem uppe mer än två sekunder och låta bli att vifta frenetiskt... När jag trodde att hon tuggade i förrgår för att hon begripit vad det var jag ville, så verkar det i själva verket varit så att hon tuggade för att nu hade hon bestämt sig - för att det där med att låta människan hålla på med hovarna varenda dag måste få ett slut! För både igår och idag var verkligen en pärs! Man hade absolut inte hunnit slå i en söm på de korta stunderna. Hoppas jag hinner få på bootsen på den där begränsade tiden åtminstone. När de nu kommer...







Inga kommentarer :

Skicka en kommentar