söndag 21 september 2014

I väntan på skor

Idag blev det bara en liten promenad igen, i fullständigt samförstånd. Jag före, pratandes, och hon efter. Förutom en gång då, när hon tydligen såg spöken i en liten skogsdunge och flög fram med blixtens hastighet. Jag hade för mig att hon inte trodde på spöken? Men det gick ju snabbt över när hon skamset insåg att hon var den enda som (över)reagerade...
Sedan blev det en stund i stallgången med ryktning och mat (mineraler med lite lusern och äpple... Mums!) Hinken slickades omsorgsfullt ren och sedan torkade hon av mulen på min tröja och ville gå ut...
Hovslagaren kommer i övermorgon och det är bra, för dels börjar det bli dags rent generellt, och dels ömmar hon på sina slitna bakhovar och behöver verkligen skor på dem. Men jag kanske kan ta en liten vända i paddocken i morgon i alla fall?

Min kära massör Anne Högwall - som gjorde Pollys sista tid lite drägligare - skickade en hälsning till mig när hon fick höra att jag hittat en ny hästkärlek! Så småningom ska även Cola få en helkroppsmassage, tänkte jag. Det är ju faktiskt inte krav på att man ska ha ont nånstans för att få en spabehandling! :-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar