onsdag 24 september 2014

Hösten?

Är det hösten som kommit på riktigt nu tro? Hästarna har flyttat till vinterhagen och regnet strilar och igår natt var det minusgrader... Usch, jag vill inte. Men det hjälper ju inte vad jag vill och inte vill.


Jag glömde naturligtvis måttbandet hemma idag, så det blev ingen mätning av fot! Måste komma ihåg i morgon, så jag får beställt boots så fort som möjligt. För det behövs.

För övrigt fick Cola komma in en stund och äta mat och bli pussad på. Eftersom igår var bara tredje gången i hennes liv som hon skoddes - och bak har hon aldrig haft skor - så behövs det ju lite tid för att vänja sig vid sådana otäckheter. Så jag "bankade" lite under alla hovar med hovkratsen idag, som lite övning. Det gick ju bra, men det är klart - det är ju inte riktigt samma sak som att slå i söm! Men det kan ju ändå vara bra som övning.  :-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar