onsdag 15 april 2015

Vårskor


Hovis har varit här och nu har Lillstrumpa fått nya vårskor. Hon var så duktig så. Stod stilla nästan hela tiden och fick därför bara en enda tillsägelse. :-)
Dessutom har hon fått större skor, eftersom hennes fötter har breddat sig väldigt de senaste sex veckorna. Lillstrumpa aka Storfot!? Vem vet vad hon tänker sig för framtid? :-)


Både igår och idag har regnet bara vräkt ner, och att rida sjöhäst hade jag ingen lust med, jag var själv blöt tillräckligt, efter att ha mockat i hagen och Cola rann det om. Särskilt som de lovat sol och i varje fall uppehåll resten av veckan. Minst. Så då blir det ridning varje dag då istället.
Men Cola kom fram mitt i mockningen och ville ha lite gos, så vi stod där en stund medan jag kliade henne på halsen och hon blåste mig lätt i ansiktet.

Gräset har vuxit väldigt, bara på de här två dagarna tycker jag! Särskilt på min gräsmatta. Men även "lite här och där" och efter skoningen igår så gick vi en liten gräsätarpromenad tillsammans. Dvs hon åt, inte jag. I morse var jag på besiktningen med min bil och det var ju inga problem. Passade också på att fråga killen att "visst är väl min lilla bil för liten att få dra något hästsläp?"
Han slog upp en sida i datorn och sa sedan att "såvida jag inte hade en ovanligt liten shettis, så var det ingen ide att jag monterade på nån dragkrok."
Det var väl det jag tänkte. Ville bara försäkra mig...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar