måndag 20 april 2015

Tjäderlek och kärlek

Idag är det nästan sommar och det blir lite pedikyr i stallgången och efter rengöring smörjer jag in hovarna med matolja. Sedan går vi helt enkelt en promenad idag. Vi går ner till sommarhagarna och utanför dem växer det maaaaassor med gräs och jag visar henne och säger "ät du!"
Hon går där och mumsar och äter både länge och väl och njuter i solskenet.
Sedan går vi hem igen och hon får sin morot och sina mineraler i en hink som vanligt.
"Äh, jag skiter i mineralerna, de är inget kul", sa Cola och hon får gå ut i hagen istället. Medan jag mockar hagen, ställer jag hinken med mineralerna i hagen och tänker att alltid roar det någon. Och det blir rena trafikstockningen vid denna hink! Alla vill ha! Långt efter att den är tom, så kastar Chatel runt med den och Roy tar en vända då och då för att kolla att den inte fyllts på igen. Men Cola kommer fram till mig vid skottkärran och lägger sitt huvud mot mig och vill bli kliad i pannan. :-)

Tjädern vi såg i går, fick jag ju inte tagit kort på då, men idag tog jag mig en liten fotorunda och se där! Han fastnade hjälpligt i alla fall!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar