söndag 19 april 2015

Tjädrar anamma!

Kapitel femhundraelva, i vilket kan konstateras att tjädrar är väldigt stora när de breder ut vingarna alldeles framför en liten arabhäst. Flax flax... För mig var det faktiskt den tredje tjädern som jag såg sitta vid vägkanten idag.



Det ska finnas en youtube-logga att klicka på när man startat, för att kunna se klippet där, för då blir det visst större. Men det är tydligen olika beroende på om man har ipad, stationär dator, annan läsplatta, bärbar mac och allt vad det finns. För här på min läsplatta ser det pyttelitet ut, om jag inte går till youtube och kollar... Skit samma, ni får väl pröva er fram! :-D

Idag rider vi hem till mig, där jag bjuder på picknick på min gräsmatta. Detta gillas skarpt och Lillstrumpas mule lämnar inte gräsrotsnivå för en sekund under den kvart eller så som vi pausar.




Mina katter kommer och tycker att jag ska släppa in dem och "vadå har inga nycklar"?? Matisse kommer fram och hälsar kärvänligt på mig men väljer att ignorera den bruna gräsätaren, eftersom hon ändå inte ägnar honom en blick. Istället lägger han sig och solar magen en stund.



När vi kommer tillbaks till stallet ser jag att vi har varit ute i 2 timmar och 45 minuter! Minus den där kvarten vi pausade då. Ja visserligen var det en himla massa skritt, men ändå några galopper och travpass. Ja ja... :-) 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar