söndag 16 november 2014

Rena hagar och ren tur

Jag har tur med penicillinet idag, jag lyckas träffa mungipan på bara någon minut och sedan är det klart. En ren slump, som gärna får upprepas. Fem gjorda, fem kvar... Den är inte att leka med, den här doseringssprutan!


Jag tycker hon känns lite svullen kring kotorna bak. Kan det vara efter allt springande igår? Hoppas hon inte sträckt nån sena eller nåt allvarligt bara. Jag smörjar med lite kylgel där. Sedan tar vi en liten promenad i den grå novembermorgonen. Inkluderande lite uppiggande gräsätning.


Jag hörde av de andra i stallet att hon hostat lite i går mitt på dagen efter ytterligare ett rejs i hagen, men det hade inte alls var så intensivt eller kiknande som förut. Bra. Men nu har jag i alla fall beställt hem lite torkade örter som ska vara slemlösande. Hoppas det kan falla i smaken.


Hagarna blev i alla fall jättefina efter allt arbete som gjordes med dem igår! All skit och geggamoja bortforslat och ersatt med grus. Nu gäller det att det mockas ur regelbundet så att det håller sig så också!

Jag är själv lite krasslig, så nu ska jag vila över dagen, kanske sova lite, innan det är dags för kvällsdosen.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar