onsdag 19 november 2014

Hitta in- och ut-vägar

Idag får Cola bara gå och vara häst tillsammans med sin trogne vapendragare. Ja de andra med förstås, men hon och Mario tenderar att dra sig undan för att få vara lite mer privata...
Istället beger matte sig ut själv i det fuktgråa novembervädret och traskar över oländiga hyggen och i risiga skogar. Och ser man på f...! Efter mycket velande fram och tillbaka för att försöka hitta BÅDE fram OCH sedan tillbaka igen, mellan små unggranar, rotvältor, våtmark och sly, så når jag faktiskt den riktiga skogen på andra sidan och - voila - jag har hittat en ny förbindelse!


Det är inte en väg man väljer att rida ofta, men den är väldigt bra som alternativ till en annan väg som innehåller en omöjlig passage när det är vått ute. Detta blir en s.k. D-tour till den slingan. Dessutom innehåller den ju mycket bröte att lyfta på benen över. Och det är ju nyttig övning.
Den största utmaningen är för matte - att hitta rätt väg över det igenvuxna hygget! I morgon skulle jag göra det - tror jag - men frågan är om jag hittar om en månad?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar