tisdag 18 november 2014

Lätt som en plätt med grönt gräs

Sista dagen med penicillin. Det går lätt som en plätt idag på morgonen trots att ingen assistent finns till hands. Ändå måste jag göra det två gånger, eftersom jag första gången glömmer att dra fram "matarringen", så det kommer ingenting när jag trycker. :-)  Jag blir riktigt chockerad över tingens enkelhet.
Hon får slippa täcket idag, för det har lovats uppehåll nu ett tag. Det blir skönt, för det har tryckt lite framme vid bogarna, under stället där spännena är fastsatta. Jag masserar där med en piggborste av gummi och hon sträcker på halsen och njuter. Aaaah... 
Sedan tar vi en promenad och stannar till en stund vid hagen nere vid banvallen. Korna har flyttat därifrån nu och Cola kan mumsa på en massa grönt gräs där i kanten, i lugn och ro. Ingen hostning har jag hört idag heller. Frid och lycka. Då ska jag väl ändå kunna börja skritta till helgen...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar