måndag 23 mars 2015

Att springa sig lugn

Idag är det minst lika grått, blåsigt och råkallt. Brrr... Men jag sadlar Lillstrumpa och vi ger oss iväg och efter en stund finns det inget som heter kallt längre. Jag tar av mig handskarna och knölar ner dem i fickorna. Jag gör halt precis bredvid några illasinnade tallruskor som ligger vid en stor sten jämte vägen, när jag gör detta. Så kan snuttan få passa på att göra sig bekant med dem under tiden, hi hi!

Vi rider en lite längre tur, varav den bortersta biten på för henne ny mark. Det är inte klokt så bra det går när jag driver på henne lite extra och låter henne jobba i trav eller galopp längs de sträckor som hon blir spänd och /tittig, istället för att försöka skritta henne lugn som jag gjorde innan! Gullhöna!
Nu är främst mina största farhågor alla hagar på en mängd olika ställen som snart kommer att befolkas med nötkreatur av olika raser. Särskilt dem som man måste gå nära för att komma förbi. Huuu, hur ska jag våga?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar