lördag 28 mars 2015

Sol i sinnet

Först åker vi iväg idag för att titta på ett sex dagar gammalt litet föl. Helium, heter han och är så otroligt söt så man blir alldeles knäsvag. Inte fux, som sin mor och som jag fått för mig, utan brun, kommer denne lille herre att bli och små små tänder håller redan på att sakta växa ut i den lilla överkäken!



 

Helium vaktas mycket noga av sin ömma moder Lillan, som är en mycket bra men väldigt vaktig mamma åt sin vilde son. "Snap, snap, snap.."  ;-)

Det blir en trevlig förmiddag med lika trevligt sällskap och fika ute i solskenet och även om vinden är kall så är kaffet varmt och Bolins kaffebröd smaskigt. ;-)


När halva dagen snabbt har försvunnit där, så är det dags att ta sig en tur till Lillstrumpa för en ridtur.
Jag kan notera att IDAG börjar hon äntligen fälla vinterpälsen! Så nu behöver jag inte oroa mig för det i alla längre! :-)
Igår hade vi ju en liten longerings-session i paddocken, där det stegrades i vänstervarv i vanlig ordning, men sedan travades snällt på i båda varven. Så idag ska vi inte ha sådana där konstigheter för oss. Efter bara en liten stund sugs vi in av en vind som är så stark att jag blir rädd att vi ska lyfta och jag tänker att ska det vara så här idag, så vet jag inte om jag vill. Men det lugnar sig och blir en trevlig tur. Jag rider "fel håll" idag, bara för att förvirra begreppen och skoja till det lite och när hon sedan tror att nu ska vi hemåt, så blir det en sväng till, även nu åt "fel håll" alltså. Så galopperna blir aningen tveksamma i början eftersom detta alltså nu är en alldeles ny och obekant omgivning, hi hi! Men sedan går det ju bättre, för att inte säga riktigt bra.
Men vi träffar ju förstås på en ondskefull koltrast med illgult näbb, som sitter och smyger i en lövhög!! En snabb reaktion med sidoskutt av min ädla springare gör dock att vi överlever även detta hot.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar