lördag 21 februari 2015

Äckelväder

Jodå, här rids det på. Vädret är alldeles fruktansvärt med ihållande nederbörd i form av snöslask. Blött vitt regn, som ändå lägger sig i ett äckligt gråvitt täcke. Jag har också upptäckt att min gula jacka på något konstigt sätt läcker i ena ärmen!? Jag blir våt längs undersidan av vänster arm. Otrevligt och märkligt. Men det går det med. Efteråt får både vantar, hjälm och jacka ligga i torkskåpet hemma så det är torrt igen till nästa dag. Överdragsbyxorna har hittills hållt tätt.


Cola har däremot skött sig med den äran. Lämnar gårdsplanen framlänges (hi hi) utan problem och går fram fint i alla gångarter. Känns lugnare i skallen nu igen, än vad hon varit de senaste veckorna. Även om hon gjorde väldigt stora ögon när hon fick se hästar i en hage som vi passerade på lite avstånd. Rådjur har vi också sett några gånger.
Men hon är fortfarande lika klåfingrig som en liten unge. Fast utan fingrar då... Allt inom räckhåll ska rivas ner när hon står i stallgången. Bara för att, liksom. Och igår, när jag suttit upp från verandan, så passade hon på att peta in nosen under ett litet trädgårdsbord som står där, och lyfta upp o peta omkull det med buller och bång. Det var ju lite otäckt förstås, men hon blev inte så rädd som jag trodde. :-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar